Programma Zeewelpen

Dag allerliefste zeewelpjes!

Helaas zitten we alweer aan het laatste boekje šŸ™. Gelukkig staan er nog heel wat leuke activiteiten op de planning, en niet te vergetenā€¦ Ons super mega tof geweldig welpenweekend komt er nog aan (15/03 – 17/03). Hopelijk kijken jullie even hard uit naar het laatste deel van het scoutsjaar als wij. Wij kunnen alvast niet wachten!

2 maart: Beste Italiaan + Italiaanse avond

Ciao amici! Vandaag spreken we om 14u aan het lokaal af om uit te zoeken wie van jullie de beste Italiaan is. Vanaf 17u is iedereen welkom om zijn buikje rond te eten op onze Italiaanse avond.

10 maart: Survival quest

Vandaag gaan we een survival quest doen, gaan we hard spelen en halen we de typische scouts spellen nog eens naar boven. Wat is jouw favoriete scoutsspel en hoe hard kan je spelen? We spreken af om 14u aan het lokaal.

15 maart – 17 maart: Welpenweekend

Dag lieve welpjes. Het is weer de tijd van het jaar. We vertrekken op ons super tof weekend! Wat je zeker niet mag vergeten is je coolste danskunsten en je opgewarmde stem. Hopelijk hebben jullie zin om de wereld van de musicals in te gaan. Om 18u spreken we in perfect uniform af aan het lokaal.

Lees zeker de brief voor verdere info!

Tot dan!

24 maart: Mysterie van de Magische Map

Vandaag gaan we het mysterie van de magische map oplossen, en daarvoor hebben we jullie hulp nodig. Neem allemaal jullie beste speurneus technieken mee. We lossen dit mysterie op om 14u aan het lokaal.

31 maart: de paaspuzzel jacht

Help! De paashaas weet niet meer waar hij zijn eieren verstopt heeft! Hij was zeker dat hij de verstopplaatsen zou onthouden en heeft zijn kaart verscheurd en weggegooid. Wat nu?! Helpen jullie de stukjes van de kaart te zoeken? We spreken af om 14u aan het lokaal en zullen er alles aan doen om Pasen te redden!

7 april: Welcome to Area 51

Beste avonturiers,

Bereid je voor op een spannend avontuur in de mysterieuze wereld van Area 51! Wees klaar om je scoutingvaardigheden te gebruiken terwijl we samen op verkenning gaan in dit geheime gebied. Ga de uitdaging aan, los raadsels op en ontdek de waarheid achter de mythen en legendes die Area 51 omringen. Durf jij het aan om de geheimen van dit beruchte terrein te onthullen? Het is tijd om je grenzen te verleggen en het onbekende te verkennen. Daarvoor spreken we om 14u af aan het lokaal. Als alles goed loopt komen we Area 51 om 17u weer veilig en wel buiten gewandeld.

14 april: Roeien

De welpen gingen uit varen met hun scheepjes naar Zuid-Laren.

De weg was recht, de weg was krom, nooit kwamen de welpen weerom.

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Waar zijn de zeewelpen gebleven?

Ze zijn niet hier, ze zijn niet daar
ze zijn naar Amerika.

Amerika, Amerika
Drie maal in een ronde van je hopsa-sa.

Vandaag gaan we roeien! Om 13u30 spreken we af aan het lokaal met de fiets. Vergeet zeker geen reservekleren, schoenen voor in het water en een handdoek!

21 april: Reis rond de wereld

Ready for take-off? Vandaag gaan we op een reis rond de wereld! Vergeet niet je avontuurlijke geest mee te nemen en klaar te staan voor een dag vol verrassingen. We spreken af om 14u aan het lokaal. Het wordt een onvergetelijk avontuur!

28 april: Geen scouts

Deze zondag is er helaas geen scouts. Al heeft dit wel een heel goede reden. Jullie leiding is namelijk op weekend om het geweldige kamp van deze zomer voor te bereiden. Spannendddd!!!

5 mei: Geen scouts

Ook deze week is er geen scouts :(. De leiding hangt dit weekend samen met de scheepsmakkers en de verkenners zelf nog eens het gastje uit op dropping. Hopelijk vinden we allemaal de weg terug en kunnen we jullie volgende week weer met open armen ontvangen.

12 mei: Roeien

Roeien is een geweldige sport en activiteit, of je nu op een rustig meer peddelt of de uitdaging van wildwaterroeien aangaat. Het vereist coƶrdinatie, kracht en uithoudingsvermogen, en het kan zowel individueel als in teamverband worden beoefend. Wij kiezen toch voor het teamverband en daarom spreken we om 13u30 af aan het lokaal met de fiets en reservekleren, schoenen voor in het water en een handdoek.

18 mei: Speelstraat

Vandaag zullen we spelen en springen in de grote springkastelen en zo veel meer. Jullie zijn allemaal welkom vanaf 14u om jullie volledig uit te leven. Vergeet zeker geen ā‚¬5 mee te brengen. Ook alle ouders zijn welkom voor een hapje en een drankje.

26 mei: Roeien

Vandaag halen we de boten weer uit om te racen tegen elkaar op het water. Haal dus voor een laatste keer  jullie beste peddel technieken boven. Om 13u30 spreken we met onze fiets af aan het lokaal.

Wat heb heb je zeker nodig?:

– Je fiets.

– Reserve kledij

– Schoenen die tegen water kunnen

– Een handdoek

Hopelijk hebben jullie er veel zin in!

2 juni: Verrassingsdag

Er staat iets groots en spannends op de planning en we kunnen niet wachten om het met jullie te delen! Zorg ervoor dat je je zwemkleren meeneemt, want het belooft een verrassende activiteit te worden. Meer info volgt nog!